Home > Onze collega's aan het woord > Myriame, Klantenadviseur Service Center

Myriame, Klantenadviseur Service Center

“Mensen helpen gaat nooit vervelen!”

Als klantenadviseur in het Service Center beantwoord ik de vragen van onze klanten, zowel telefonisch als via mail. Vaak kan ik zelf hun vragen beantwoorden of een pasklare oplossing aanreiken. Maar mijn job is meer dan dat: ik informeer klanten ook over wat Partena hen te bieden heeft in hun persoonlijke situatie. En ik kan hen geruststellen op moeilijke momenten: als iemand hulp zoekt voor een familielid dat extra zorg nodig heeft, leg ik de nodige contacten met de experts binnen onze diensten. Mensen op die manier kunnen helpen geeft mij veel voldoening.

Het is een hele uitdaging om het volledige dienstenpakket van Partena door en door te kennen en klanten snel en duidelijk uit te leggen wat we voor hen kunnen betekenen. Toen ik startte als klantenadviseur, kreeg ik dan ook wekelijks een nieuwe opleiding om de diensten van Partena door en door te leren kennen. En daar blijft het niet bij: ik kan ook nu nog voortdurend op de nodige coaching en opleidingen rekenen om mijn werk naar behoren en met plezier te blijven doen. Wekelijks hebben we bijvoorbeeld een meeting met ons team van adviseurs om te bekijken of er bepaalde regels binnen het ziekenfonds zijn veranderd. En we bekijken ook samen hoe we onze klanten nog beter of efficiënter kunnen helpen.

Veel mensen denken dat een job bij de klantendienst eentonig is, maar niets is minder waar. De tijd vliegt hier op het Service Center! De diensten van Partena zijn dan ook heel divers: van Hospitalisatieverzekering tot uitleendienst, van uitkeringen tot geboortepakket, … De vragen die ik krijg van klanten variëren dan ook constant. Werken op het Service Center is ook in grote mate teamwerk: we werken nauw samen met de collega’s van de operationele diensten zodat we weten wie we voor welke vraag kunnen contacteren. En bij complexere vragen steken we als collega’s vaak even de koppen bij elkaar om een geschikte oplossing te vinden. Samenwerken met collega’s die hier al jaren werken is boeiend en leerrijk. En het draagt er zeker toe bij dat ik elke dag met plezier naar mijn werk kom.